Je bent een beginnend ondernemer die een website wil laten ontwerpen voor je bedrijf. Er zijn bedrijven die beweren voor 500 euro een goedwerkende website te kunnen ontwerpen. Andere bedrijven vragen een veelvoud van dat bedrag. Toch maar een bedrag van duizenden euro’s betalen, omdat je zeker wil zijn dat je website goed werkt? Of kan een website van 500 euro ook voldoen aan je wensen? Zit je krap bij kas? Dan is het een geruststellende gedachte om te weten dat ook een goedkope website goed kan werken.

Templates of beginnen vanaf nul

Door gebruik te maken van bestaande templates kan er voor relatief weinig geld een website worden ontworpen. Een professionele websitebouwer zal de website zeker kunnen aanpassen aan je huisstijl. Voor weinig geld heb je hiermee dus een unieke en goedwerkende website.

Duurdere websites worden vanaf nul door een professionele websitebouwer ontworpen. Hij of zij kan dan beter rekening houden met je wensen. Ook ingewikkelde functies kunnen worden gerealiseerd. Een website met veel functies moet daarom in veel gevallen vanaf nul worden ontwikkeld.

Het belang van SEO

Wil je dat je website gevonden wordt op het internet? Dan is zoekmachine optimalisatie (SEO) vaak een interessante strategie. We onderscheiden hierbinnen grofweg de volgende 3 zaken:

  1. Je website moet technisch goed in elkaar zitten
  2. Je website moet sterke content bevatten
  3. Je website moet populair overkomen

Qua techniek zit het tegenwoordig over het algemeen wel goed. Wat betreft de content heb je het zelf uiteraard in de hand. Om je website ten slotte populair te laten overkomen, zul je hyperlinks moeten bemachtigen op andere websites. Dergelijke links vormen voor zoekmachines een signaal dat je website interessant is. Waarom zou men anders immers naar je site verwijzen?

Kwalitatieve links door linkbuilding bureau

Het aanbrengen van die links wordt ook wel linkbuilding genoemd. Linkbuilding is een specialisme. Kwalitatieve linkbuilding vereist namelijk veel kennis en ervaring. Daarom is het aan te raden om deze derde pijler van SEO zeker uit te besteden aan een specialist. Als het niet goed gebeurt, kan het je website op den duur namelijk schaden. En dat wil je zeker voorkomen!

Door Stramark