Content is king – is een uitdrukking die je ongetwijfeld wel eens gehoord hebt. Maar het is waar. Wie goede content heeft op zijn website krijgt op een gegeven moment vanzelf een keer bezoekers. Maar wanneer is content king? Deze vraag zullen we hieronder beantwoorden.
Op het internet zie je veel verschil in kwaliteit van de webteksten. Bij de één is de structuur goed, maar slaat het inhoudelijk werkelijk nergens op. Bij anderen is de tekst inhoudelijk goed geschreven, maar klopt de structuur niet. Google hecht enorm veel waarde aan webteksten met structuur: denk aan een inleiding, titels, korte alinea’s, opsommingen en krachtige informatie.
Waar moet een goede webtekst aan voldoen?
Het succes van een webtekst hangt van verschillende factoren af. Het meest belangrijke is de inhoud. Het is belangrijk dat je een boodschap overbrengt – dit kunnen feiten zijn om iemand iets nieuws te leren of een mening – die aankomt bij mensen. Je moet het zo zien: bezoekers scannen jouw tekst eerst globaal en bepalen dan of het de moeite waard is jouw tekst te lezen. Dit scannen doen ze aan de hand van de titels, de inleiding, de afbeeldingen en de layout van de webtekst. Het is dus belangrijk dat je deze zaken in orde hebt.
Om jouw content constant te blijven verbeteren is het belangrijk dat je de statistieken van de website in de gaten houdt. Op deze manier kom je erachter hoeveel mensen jouw website zonder interactie verlaten. Wanneer dit percentage, dat bouncepercentage wordt genoemd, hoog is dan mag je er vanuit gaan dat er iets mis is met jouw pagina of tekst. Het kan dus zo zijn dat een pagina of geschreven tekst aangepast moet worden. Google kan het ook waarderen wanneer je jouw pagina’s en posts eens in de zoveel tijd een update geeft.
Wat van soort teksten zal je moeten schrijven?
Voor de resultaten in Google is het belangrijk dat je regelmatig content schrijft. Zo weet Google dat je actief bezig bent om jouw blog te onderhouden. Daarom lees je op het internet hoe belangrijk het is om een blog bij te houden. Het probleem is dat de meeste mensen geen tijd hebben om een blog bij te houden. Ze beginnen dan met mooie voornemens aan een blog, maar weten niet goed waar ze over moeten schrijven.
Bij de meeste producten of diensten die geleverd worden komt expertise kijken. Via een blog kun je laten zien dat je verstand hebt van waar je mee bezig bent. Zo kunnen mensen een bezoek brengen aan jouw website niet alleen om wat te kopen, maar ook om wat te leren. Wanneer je veel nuttige artikelen geschreven hebt waar de bezoeker wat aan heeft, zal je zien dat deze bezoekers terug zullen keren en mogelijk de content zullen delen met vrienden en familie.
Een tekstschrijver inhuren
Wanneer je zelf weinig tijd hebt om teksten te schrijven en een blog te onderhouden, dan is het wellicht een goed idee om een tekstschrijver in te huren. In dit geval kun je ervoor kiezen om een professioneel bureau in te schakelen of voor een student te kiezen. Het voordeel van een student is dat je minder geld betaalt, maar tegelijkertijd zal je zien dat een student meer sturing nodig heeft. Wanneer je een professioneel marketing bureau inschakelt, weet je zeker dat de webteksten op de juiste manier geschreven worden en mag je wat hogere kwaliteit verwachten.
Het kan dus handig zijn om je webteksten door iemand anders te laten schrijven. Zeker wanneer je druk bent en geen tijd kan vinden om nieuwe blogposten te schrijven. Google hecht veel waarde aan een blogpagina die up to date is. Hoe vaker je iets post hoe beter, maar wanneer je 2 keer per maand iets post doe je het eigenlijk al erg goed. Klik hier voor een tekstschrijver inhuren.