Google AdWords opzetten en beheren

Er zijn verschillende soorten AdWords Campagnes te omschrijven. AdWords Campagnes worden ingezet voor branding, het vergroten van de naamsbekendheid van een merk bij bepaalde zoekopdrachten, voor leadgeneratie en voor het stimuleren van directe online verkopen (webwinkels). Het uiteindelijke doel is dat de personen die op een advertentie klikken een bepaalde handeling op de website uitvoeren, bijvoorbeeld dat iemand contact opneemt met uw organisatie. Telefonisch of via een mailform of e-mailadres. Door de juiste inzet van Google AdWords kunnen deze doelstellingen bereikt worden.

Google AdWords juist inzetten

Nog steeds komen wij heel veel campagnes tegen, waarbij de AdWords advertentie naar de homepage is gelinkt, terwijl er op de website veel relevantere pagina’s bestaan die direct verband houden met de zoekopdracht. Wanneer naar een dergelijke pagina of een landingpage gelinkt wordt is het succespercentage (de kans dat een lead gegenereerd wordt) aanzienlijk te verbeteren. Sinds de introductie van de zogenaamde Google Quality Score (dit was in december 2005) is de positie in Adwords namelijk niet meer alleen afhankelijk van de formule: CTR (Clickthrough) x CPC (Cost-per-Click), maar ook van de kwaliteit van de landingspagina, de historische performance (behaalde resultaten) en relevantie van de advertentie teksten.

AdWords en landingpages

Uit een steekproef blijkt dat veel Adwords advertenties voor specifieke zoekopdrachten na de klik niet op een landingspagina, maar in 57% van de gevallen op de homepage van de adverteerder uitkomen. Adwords ads die wel een landingspagina tonen, blijken in een aantal gevallen niet optimaal te zijn.

Landingspagina’s kunnen omschreven worden als speciale webpagina’s voor het genereren van leads of pagina’s binnen de website/webshop die nauw aansluiten bij de zoekopdracht, om het conversiepercentage van online campagnes te verhogen.

Door toenemende concurrentie en stijgende klikprijzen van populaire zoekwoorden is het van groot belang een heldere en relevante landingspages te maken, die aansluit op de zoekvraag van bezoekers uit zoekmachines.

Meer weten over Google AdWords?

Wilt u meer weten over de mogelijkheden van goede AdWords Campagnes? Neem dan contact met ons op. Wij zorgen ervoor dat uw campagne op een professionele manier wordt opgezet, danwel dat uw bestaande campagne wordt geoptimaliseerd. Wij staan voor meer rendement (ROI) en meetbare resultaten!

Al een bestaande AdWords campagne?

U heeft op dit moment al AdWords campagnes lopen? Wij geven u gratis AdWords Advies !