Stel je voor: je hebt net een nieuw bedrijf opgericht en bent op een beurs om te netwerken. Je hebt een prachtige Facebook en LinkedIn pagina gemaakt voor het bedrijf en jezelf zodat je direct een connectie kan maken met belangrijke mensen. Het is zo ver, je hebt een investeerder gevonden die wel geïnteresseerd lijkt in jouw bedrijf en je wil graag een connectie maken en je gegevens achter laten. Maar wat blijkt nou: je telefoon is kapot, het internet werkt niet goed of de investeerder is nog niet actief op LinkedIn. Nou dan sta je daar met een mond vol tanden, had je nou toch maar visitekaartjes gemaakt. Visitekaartjes zijn nog steeds hartstikke handig en makkelijk te gebruiken.

Persoonlijk

Het geven van een visitekaartje bij een eerste ontmoeting zorgt vaak voor gespreksstof. Een visitekaartje is iets persoonlijks en laat een goede indruk achter. Je kan het visitekaartje zo persoonlijk maken als je wil, zolang de NAW-gegevens van het bedrijf er maar op staat. Met het visitekaartje kan je direct een soort mini pitch geven over jezelf en het bedrijf. En als je dit goed hebt gedaan en het visitekaartje ziet er ook goed uit dan is de kans groot dat je een goede connectie hebt gemaakt.

Direct een connectie maken

Het komt nog wel eens voor dat zakenmensen een beetje ouderwets zijn en nog niet actief zijn op social media. Dan kan je met een visitekaartje direct een connectie maken door het aan ze te geven. Maar voor de jonge zakenmensen die wel verstand hebben van LinkedIn is het handig om het visitekaartje te voorzien van een QR-code. Dan kunnen ze direct de code op het kaartje scannen en een connectie worden op LinkedIn. Benieuwd naar de mogelijkheden voor het ontwerpen van een visitekaartje? Bezoek deze website dan eens.

Door Stramark