Linkbuilding is lange termijn strategie

 

Linkbuilding gaat uit van een langetermijnstrategie, dit komt omdat linkbuilding gebaseerd is op een langzame organische groei van uw links. Een te snelle groei van het aantal links door Google kan worden bestraft met een penalty.

 

Continue proces

Uit ervaring blijkt dat er tientallen tot honderden linkverzoeken moeten worden gedaan,

om uiteindelijk een aantal kwalitatieve relevante links geplaatst te krijgen.

Linkbuilding is een continue belangrijk proces om hoog te blijven eindigen in Google.

 

Bovendien zitten uw concurrenten ook niet stil.

Dus blijf uw concurrenten voor!

Linkbuilding Strategie

Het bedenken en implementeren van een linkbuilding strategie is één

van de belangrijkste aspecten als het gaat om betere posities in Google

en het krijgen van meer relevante bezoekers.

 

Waar dient u op te letten bij een slimme linkbuilding strategie?

 

  • Bepaal eerst uw relevante keywords op basis van zoekvolume en concurrentie
  • Begin altijd met long tail keywords
  • Creëer interessante en relevante content op uw site
  • Maak uw site SEO vriendelijk
  • Ga op zoek naar Hubs
  • Begin met het “laag hangende fruit” zoals startpagina’s en directories
  • Focus op diversiteit in uw linkprofiel
  • Zet persberichten en social media in.
  • Divers en “gezond” Linkprofiel

Google hecht veel waarde aan een linkprofiel, wat organisch groeit en bestaat uit diversiteit,waarbij het van belang is dat uw backlink profiel bestaat uit links:

  • Alleen relevante links
  • Oneway links
  • Reciprocal links
  • Links met verschillende anchors
  • Links zonder anchors
  • Links naar uw homepage, maar ook deep links
  • Follow links
  • “No Follow” links
  • Directory links
  • Social links
  • Persberichten links
  • Links van zoveel mogelijke verschillende links IP-adressen

 

Foute linkbuilding strategie

Google kan u een penalty geven als u zich in laat met foute linkbuilding strategieën,

een penalty betekend dat u tientallen posities naar beneden wordt gezet,

of in het ergste geval niet meer te vinden bent in Google.

 

Wat u vooral niet moet doen:

  • Kopen of verkopen van links
  • Niet relevante links naar u site alten verwijzen
  • Te snelle groei van uw backlink profiel
  • Het inzetten van betaalde directory submissions
  • Het inzetten van betaalde article submissions
  • Focus op oneway links
  • Geen terug link pagina hebben
  • Terug linken naar niet relevante sites
  • Terug linken naar bad neighborhood

 

bron: http://www.websitezaken.nl/

bron: https://totaalonlinemarketing.nl/

Door Stramark