Welke factoren zijn enorm belangrijk binnen SEO (zoekmachine optimalisatie)?
SEO is een van de belangrijke pilaren binnen online marketing, maar wat is nou eigenlijk écht belangrijk binnen SEO? In dit artikel gaan we dieper in op de feiten en fabeltjes binnen SEO.

Content marketing

Het verhaal dat content marketing steeds belangrijker gaat worden binnen SEO is gegarandeerd een feit. Er zijn meerdere onderzoeken geweest die aantonen dat er een duidelijke correlatie bestaat tussen het aantal woorden op een pagina en de rankings van de betreffende pagina. Hoe meer woorden, hoe hoger de rankings over het algemeen zijn. Neemt natuurlijk niet weg dat de kwaliteit van de content wel hoog dient te zijn en van toegevoegde waarde moet zijn voor de bezoeker. Google begrijpt namelijk precies wat er staat en herkent of een gebruiker vindt wat hij of zij zoekt en weet op deze manier of het resultaat aansluit op de wens van de bezoeker. Dat is namelijk de missie van Google: “iedere gebruiker zo goed mogelijk bedienen en het beste antwoord bieden”. Naast het feit dat het aantal woorden een belangrijke rol speelt, kan goede content ook leiden tot nieuwe inkomende links (van hoge autoritaire websites). Inkomende links spelen ook nog steeds een belangrijke rol binnen het zoekmachine optimalisatie proces.

Linkbuilding
Zoals hierboven besproken zijn inkomende links nog steeds enorm belangrijk binnen het zoekmachine optimalisatie proces, echter zijn er verschillende manier hoe je deze links kunt vergaren:

  • Linkbuilding (het aanschrijven van webmasters)
  • Linkbait (iets unieks publiceren waardoor er vanzelf links ontstaan: kan middels content marketing)
  • Broken linkbuilding (niet werkende links herstellen)

Social Media
Het verhaal dat social media een rol speelt binnen SEO is onlangs volledig ontkracht, waar veel guru’s al enige tijd aangeven dat het geen enkele waarde heeft voor SEO, heeft nu ook Google zelf aangegeven dat Social media geen ranking factor is.