U kent het wel. U krijgt mails van verschillende partijen die u op een zo aantrekkelijk mogelijke manier een aankoop willen laten doen. Vaak heeft u het idee dat u totaal niet wordt aangetrokken door deze manier van mailen. Dat klopt! Veel partijen versturen wel de mailings, maar hebben geen idee wat zij precies met de inhoud moeten doen. Daarom zullen wij u op de hoogte brengen van het versturen van (hopelijk) succesvolle mailings.

Geen poespas

Wanneer u gaat kijken naar het uiterlijk van een mailing zult u vaak zien dat er hele designers werk hebben gemaakt aan de mailing. Dit is natuurlijk mooi, maar veel personen hebben liever dat zij op een meer persoonlijke manier worden gemaild. Daarom doet u er goed aan om het design redelijk simpel te houden en op deze manier de mensen wat meer een persoonlijke mail te sturen.

Wel kunt u de mail natuurlijk aankleden met achtergronden die een rustige of juist oproepende omgeving creëren. Wij raden u aan om voor het eerste te kiezen, want uit onderzoek is gebleken dat mensen liever dingen lezen met een rustige achtergrond waar de boodschap in de tekst staat dan naar tekst waar de boodschap is verwerkt in de achtergrond.

Testmailing

Voordat u daadwerkelijk de mails naar alle potentiële mailadressen gaat versturen doet u er goed aan om dit te testen op het gebied van gebruikers. Zo zijn er gebruikers die hebben Microsoft, maar ook personen gebruiken Apple of een Webmail. Zorg ervoor dat de lay out van de mail te allen tijde goed zichtbaar is en dat er geen teksten of afbeeldingen afvallen.

Handige tip

Voordat u veel mails gaat versturen is het verstandig om van te voren een goed zakelijk internet abonnement af te sluiten. Zorg ervoor dat u voldoende ruimte heeft om mails te versturen, want het kan zo zijn dat uw huidige aanbieder dit niet in het pakket heeft zitten. Is dit het geval? Dan wensen wij u veel succes met het sturen van mailings en hopelijk behaald u het gewenste resultaat!