Marketing en Internet

Push en Pull Marketing

In het marketinglandschap is het Internet niet meer weg te denken. In de Verenigde Staten, de bakermat van internet en de on line marketing, verwacht men dat de uitgaven voor internetmarketing dit jaar met meer dan 55 procent groeien. Ook in Nederland zijn dergelijke cijfers gepubliceerd. Op het Internet wordt zowel gebruik gemaakt van push-marketing als pull-marketing. De bekende pop-ups zijn duidelijke voorbeelden van push marketing, ongevraagd wordt iemand geconfronteerd met een merk of product. Of er behoefte bestaat voor dit product bij de ontvanger is vaak onbekend. De enige mogelijkheid om de respons te sturen is door de websites waar de pop-ups verschijnen zodanig te selecteren dat deze zo goed mogelijk overeenkomen met de doelgroep. E-mailings en banners zijn ook voorbeelden van deze vorm van marketing op het Internet. Zoekmachine marketing daarentegen is een goed voorbeeld van pull-marketing.

Zoekmachine Marketing

De potentiële klant gaat uit zichzelf op zoek naar uw product of dienst door gebruik te maken van een zoekmachine. Het voordeel: u dringt zich niet op aan de klant, maar de klant dringt zich aan u op. Dit is de droom van de marketingafdeling: bezoekers bepalen zelf het moment om met u in contact te treden.. Deze vorm van marketing is uiterst geschikt voor online verkoop en direct response. Wanneer u zoekmachine marketing op de juiste manier inzet voor uw business dan kan dit een uitstekende (en goedkope) lead generator worden en kan uw website succesvol worden gebruikt voor het verkopen van producten of het verlenen van diensten.

Onze tip? Begin eerst met het adverteren bij zoekmachines en plaats relevante advertenties op de zoekwoorden waarop u gevonden wilt worden. Op die manier krijgt u snel en eenvoudig inzichtelijk welke zoekwoorden leads genereren en verkoop realiseren. Vervolgens kunt u zoekmachine optimalisatie inzetten om hoge posities op die betreffende zoekwoorden te behalen.

Klik op de links onder aan op deze pagina voor meer informatie over het opzetten van een advertentiecampagne bij zoekmachines.