Met een sterk groeiend aantal websites en webwinkels kan het behoorlijk lastig zijn om de website van uw onderneming goed te laten ranken binnen zoekmachines. Zonder een goede ranking is het erg lastig om organische bezoekers naar uw website te trekken, bezoekers die u normaliter zouden vinden via een zoekmachine. Er zijn verschillende strategieën die u kunt gebruiken om de ranking van uw website te verbeteren. Denk bijvoorbeeld aan het regelmatig toevoegen van nieuwe content aan uw website, een juiste linkbuildingstrategie, enzovoorts.
Wanneer u niet de juiste kennis heeft over dergelijke strategieën is het sterk aan te raden om een extern bedrijf in te schakelen. Zo voorkomt u dat u door een zoekmachine als Google wordt teruggeplaatst in de zoekresultaten, als blijkt dat u de concurrentie zonder dat u het weet op een oneerlijke manier probeert te verslaan in de zoekresultaten.
Het belang van een goede linkbuildingstrategie
Over het algemeen geldt voor een zoekmachine als Google, dat des te meer websites er over uw eigen website praten, des te waardevoller uw website dan ook moet zijn. Evenals dat geldt dat des te meer content uw website bevat, des te waardevoller deze voor een bezoeker wordt. Met voldoende content is de kans immers groot dat een bezoeker gewenste content vindt op uw website. Een goede strategie op het gebied van linkbuilding gaat echter verder dan zorgen voor voldoende linkjes op andere websites. Andere websites moeten namelijk gaan over onderwerpen die gerelateerd zijn aan uw eigen website.
Een website over dieren past bijvoorbeeld niet bij een webwinkel moet voedingssupplementen, waardoor het effect van een link op de website over dieren nauwelijks effect zal hebben op uw eigen rank in de zoekresultaten. Daarbij is het sterk aan te raden om de link altijd in een verhaalvorm op een andere website te laten plaatsen, waarbij u de link in het verhaal verwerkt.
Zorg voor voldoende content op uw website
Naast een goede linkbuildingstrategie is het belangrijk om uw website of webwinkel regelmatig van frisse, nieuwe content te voorzien. Denk bijvoorbeeld aan interessante blogberichten, informatie over specifieke onderwerpen gerelateerd aan uw producten, enzovoorts. Voor het uitvoeren van zogenaamde artikelmarketing kunt u de hulp van een extern internetbureau inschakelen. Zo bent u verzekerd van kwalitatief sterke content!