Google

Online marketing blijft zich constant door ontwikkelen, waardoor het lastig kan zijn om te bepalen wat je met alle mogelijkheden moet doen. Focus je je bijvoorbeeld geheel op zoekmachine optimalisatie, kies je enkel voor Google adverteren of voor een combinatie? Om je hierin enigszins op weg te helpen, geven we je een tweetal ideeën over hoe je de diverse mogelijkheden van online marketing voor jouw bedrijf kunt inzetten.

Combineer zoekmachine optimalisatie het Google AdWords

Zoekmachine optimalisatie is een investering die vaak op de lange termijn pas zijn vruchten afwerpt. Voordat je dus überhaupt weet of de pagina’s die je geoptimaliseerd hebt bezoekers kunnen verleiden tot het nemen van actie, ben je vaak maanden verder.

Het inzetten van Google AdWords is dan ook een goede manier om erachter te komen of je website voor je bezoekers prettig werkt en of er ook daadwerkelijk formulieren worden ingevuld en telefoontjes via de website binnenkomen. Gebeurt er weinig? Dan weet je dus dat er werk aan de winkel is en je aan je website zult moeten gaan sleutelen, totdat het verkeer dat vanuit de advertenties op je website terechtkomt wel converteert.

Vervolgens kun je na verloop van tijd het klikbudget naar beneden schroeven als je steeds meer organisch verkeer krijgt.

Facebook advertenties en e-mail marketing

Hoewel veel bedrijven erop gebrand zijn om via Facebook veel te verkopen, is het kanaal ook bij uitstek geschikt om informatie onder de aandacht van je doelgroep te brengen. Dat kan gaan om informatie die je doelgroep interessant vindt en waarmee je een expertpositie bij hen kunt kweken.

Doordat je bijvoorbeeld blogberichten waarin informatie deelt op Facebook gepromoot met advertenties, zal je zien dat er steeds meer mensen jouw blogs gaan lezen en je als een expert gaan beschouwen. Dat is natuurlijk hartstikke fijn, maar uiteindelijk wil je natuurlijk ook een belegde boterham verdienen.

Wat je dus kunt doen is op de pagina van de blogberichten je bezoekers verleiden zich in te schrijven op jouw nieuwsbrief. Omdat ze interesse hebben in het blogbericht waarvoor ze op de Facebook advertentie hebben geklikt, is de kans groot dat ze meer waardevolle informatie willen ontvangen en zich zullen inschrijven op jouw nieuwsbrieven.

Door enerzijds waardevolle informatie via de e-mail en de blogs te blijven delen en anderzijds zo nu en dan op een product of dienst van jouw bedrijf te wijzen, is de drempel om een aankoop te doen een stuk lager. Bovendien, doordat je autoriteit hebt opgebouwd zal het vertrouwen dat jouw product en dienst van goede kwaliteit is, hoger zijn. Dat vertaalt zich vervolgens weer in meer aankopen of afname van jouw dienstverlening.

Facebook

Een internet marketing strategie is belangrijk

Zoals je begrijpt is het naast het gebruik van de vele mogelijkheden van internet marketing belangrijk dat je vooraf een goed plan opstelt, zodat je weet wat jouw doelen zijn en hoe je die kunt behalen. Weet je niet hoe je een dergelijke strategie moet opstellen? Lees dan het artikel, Een internet marketing strategie opstellen op de website van trendyflash.

Door Stramark