Een veelgehoord spreekwoord is het innerlijk is belangrijker dan het uiterlijk, helaas heeft dit spreekwoord voor jouw bedrijf weinig waarde. Bij je bedrijf is het namelijk zo dat het innerlijk (de strategie) tot uiting komt in je uiterlijk (identiteit).

 

De identiteit van je bedrijf wordt bepaald door diverse factoren zoals, je logo, prestaties, gedrag, communicatie en presentatie van je bedrijf ( bijvoorbeeld bedrijfskleding). Het hebben van een goede professionele en verzorgde uitstraling als bedrijf zorgt ervoor dat klanten voor jouw kiezen.

 

Het is van tevoren ontzettend belangrijk om te bepalen wat je met jouw bedrijf wilt gaan uitstralen. Daarom stel je de vraag aan jezelf: Wat wil je uitstralen met je bedrijf?  Wil je met je bedrijf zakelijkheid, flexibiliteit, professionaliteit uitstralen of wil je juist laten zien dat je bedrijf trendy, betrouwbaar of speels is.

 

Of je nou een groot bedrijf bent of een ZZP’er, om het belang van bedrijfskleding kun je eigenlijk niet heen. Het is namelijk zo dat mensen in een oogopslag een oordeel over jouw vormen, en daarmee gelijk een oordeel vellen over jouw als organisatie. Bedrijfskleding geldt als een van de belangrijkste indicatoren om jouw bedrijf te beoordelen op de mate van professionaliteit, en is daarmee gelijk van invloed op de bereidheid van mensen om zaken met jouw als bedrijf te doen.

 

Eisen bedrijfskleding

In sommige beroepen is het zo dat bedrijfskleding aan strenge eisen moet voldoen. Zo is het zo dat in bepaalde branches de kleding aan bepaalde hygiëne eisen moet voldoen, of juist extra brandwerend of waterafstotend moet zijn. Bij andere branches is het weer zo dat er juist kleding nodig is die werknemers beschermt tegen de kou. Het is echter ook zo dat bedrijfskleding gedragen wordt door werknemers die zich bevinden op evenementen of beurzen, of door winkelpersoneel. In deze gevallen zou je ervoor kiezen om je bedrijfskleding te laten bedrukken, om je merkimage te vergroten en-of te versterken.

Door Stramark