Adverteren via YouTube is de perfecte manier om jouw bedrijf op de kaart te zetten. YouTube is de grootste videosite ter wereld en er wordt per minuut meer dan 60 uur aan filmmateriaal geüpload. Met meer dan 1 miljard unieke bezoekers per maand is het niet gek dat je door middel van YouTube een zeer brede doelgroep kunt bereiken. Waarom zou je deze doelgroep dan ook niet benaderen als je jouw bedrijf bekend wilt maken voor het grote publiek? Natuurlijk kun je aan de slag met de online marketing tips van dyourdesign, maar wat als je het gelijk heel groots wilt aanpakken? Is het adverteren via YouTube echt iets voor jou?

Hoe werkt het adverteren via YouTube?

Als je wilt adverteren via YouTube, kun je kiezen uit 3 verschillende advertentiemogelijkheden.

  • YouTube InStream videoadvertenties: deze advertenties worden enkel voor of na een video afgespeeld. Als bezoeker krijg je de mogelijkheid om de advertentie na 5 seconden over te slaan. Het voordeel hiervan is dat jij pas voor de advertentie betaalt als iemand het hele filmpje afkijkt.
  • YouTube InSearch videoadvertenties: deze vorm van adverteren kun je vergelijken met het adverteren via Google AdWords. Je gebruikt verschillende zoektermen waarbij jouw video bovenaan de zoekresultaten moet verschijnen. Pas als een bezoeker op jouw video klikt, moet je betalen voor de advertentie. Het voordeel van deze manier van adverteren is dat mensen er daadwerkelijk voor kiezen om jouw advertentie te bekijken. Ze hebben dus serieus interesse in jouw diensten of producten.
  • YouTube In-Display videoadvertenties: deze advertenties verschijnen enkel in het Google Display Network. Veel mensen vinden dit de minst effectieve manier van adverteren via YouTube. Mensen vinden de advertentie moeilijker en zullen minder snel geneigd zijn om hem te bekijken.

Advertenties alleen aan een bepaalde doelgroep laten zien

YouTube heeft sinds kort een nieuwe mogelijkheid bedacht om het adverteren nog efficiënter te maken. Op kwaliteitsnetwerk lazen we al eerder over de voordelen van het aanspreken van de juiste doelgroep. YouTube speelt hier goed op in, door ons de mogelijkheid te geven om een advertentie alleen aan een bepaalde groep te laten zien.

Door Stramark