Tegenwoordig leggen veel bedrijven de focus op hun online naamsbekendheid. Zo proberen zij middels SEO een hogere positie in de zoekresultaten te bemachtigen. Vaak kijken gebruikers van zoekmachines enkel naar de eerste drie of hooguit vier resultaten. Het toont aan hoe belangrijk het is, om tussen deze zoekresultaten te staan. Focus je echter niet alleen op je online zichtbaarheid. Ook offline, op straat, moeten mensen je naam tegenkomen. Er zijn een groot aantal contactmomenten nodig, om een klant aan te kunnen zetten tot het doen van een aankoop of het aanvragen van een offerte. In dit artikel geven we tips om ook offline op te vallen.

 

Huur een kantoorruimte voor je bedrijf

Een van de manieren om op te vallen is een kantoorruimte huren. Een kantoorruimte huren biedt je de mogelijkheid om bijvoorbeeld vlaggen van je bedrijf voor de deur te hangen, om gebruik te maken van een logo op de deur, enzovoorts. Voorbijgangers zullen op deze manier geconfronteerd worden met de aanwezigheid van je bedrijf, wat hen een eerste contactmoment biedt. Na dit contactmoment kunnen ze thuis nog eens naar je website zoeken, om te kijken wat je hen te bieden hebt. Bij een flexplek, iets wat steeds populairder is geworden, zal het lastiger zijn om op te vallen.

 

Plaats ook in offline media advertenties

Eerder werd al kort beschreven, dat je met SEO op kunt vallen in de zoekresultaten. Daarbij zijn er verschillende andere manieren om je online zichtbaarheid te verbeteren. Denk aan advertenties in de zoekmachines, advertenties op sociale media, enzovoorts. Combineer deze online advertenties met offline advertenties. Adverteer bijvoorbeeld in een lokaal krantje, zorg voor een reclamebord bij de plaatselijke sportclub, enzovoorts. Op deze manier leert een groter aantal mensen de naam van je organisatie kennen.

 

 

Door Stramark