Google AdWords is de belangrijkste inkomstenbron van Google en wordt door talloze online adverteerders gebruikt. De mogelijkheden van Google AdWords worden steeds meer ontdekt door bedrijven. Door de verschillende blogs over Google AdWords te volgen op het internet, blijft u op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen. Op een Google AdWords-blog kunt u bijvoorbeeld onderstaande informatie vinden.

Google Ad Scheduling

Het is mogelijk om uw advertenties op Google Adwords alleen te tonen op tijdstippen dat klanten actief op zoek zijn naar bepaalde artikelen. Daarvoor heeft Google de toepassing Ad Scheduling in het leven geroepen: uw advertenties worden op deze manier alleen getoond op bepaalde momenten van de dag. Omdat uw budget voor Google Adwords-advertenties natuurlijk beperkt is, kunt u daarom beslissen om uw advertenties alleen maar te tonen op de meest optimale tijdstippen. Op deze manier wordt het geld dat u in advertenties stopt, het meest effectief gebruikt.

Google Adwords voor dienstverlenende bedrijven

Het gebruik van Google Adwords om bijvoorbeeld te adverteren voor webshops is voldoende bekend, maar ook dienstverlenende bedrijven kunnen baat hebben met Google Adwords-advertenties. Mensen zijn op Google niet alleen op zoek naar producten, maar ook naar diensten, bijvoorbeeld schilders, boekhouders, enzovoorts. De meeste dienstverlenende bedrijven maken traditioneel gebruik van advertenties via kranten en brochures. Met behulp van gerichte Google Adwords-campagnes zouden zij ook hun doelgroep gerichter kunnen bereiken en hun inkomsten zien stijgen.

Voldoende informatie in blogs

Om op de hoogte te blijven van deze ontwikkelingen bij Google Adwords, kunt u terecht bij interessante Google Adwords-blogs die geschreven worden door Adwords-experts.

Door Stramark