Consumenten kijken steeds meer explanimations online. In 2017 zal ongeveer 70% van het internetverkeer onder consumenten bestaan uit explanimations. Als bedrijf kan je hier natuurlijk op inspelen. Consumenten spreekt een website met een explanimation niet alleen meer aan, maar een explanimation zorgt uiteindelijk ook voor een verhoogde ranking in Google. Maar wat zorgt er nu precies voor dat je zult stijgen in de ranking van Google? Je dient goed te scoren op de volgende vier pijlers:

Kwaliteit

De tijd dat Google je website beoordeelde op lappen tekst is gelukkig voorbij. Mensen lezen geen lappen tekst meer, maar kijken explanimations. Google blijft haar algoritme optimaliseren en let steeds meer op de kwaliteit van de content die je aanlevert. Zo dient je content informatief en aantrekkelijk te zijn. En dit kan je combineren in een explanimation. Daarnaast is de kans dat je website op de eerste resultaten pagina van Google geranked wordt 53x groter met een explanimation van hoogwaardige kwaliteit.

Click-through rate

Explanimations zorgen gemiddeld voor een 41% hogere click-through rate dan normale content tekst. Het is voor consumenten namelijk interessanter om op bewegend beeld te klikken dan op platte tekst. Websites met explanimations worden hierdoor hoger geranked in Google.

Bounce rate

Heb je een website, maar blijven mensen niet lang op je pagina hangen? Dat is zonde, want dit heeft invloed op je bounce rate. Een hoge bounce rate zorgt wederom voor een lagere ranking in Google. Om dit te voorkomen kun je een explanimation gebruiken. Consumenten zijn geneigd om ongeveer twee minuten van hun tijd te besteden aan het bekijken van een video op een website. Hiermee behoudt je dus de aandacht en mensen blijven op je website hangen. Dit heeft weer invloed op de bounce rate en op een stijgende ranking in Google. Hiermee beïnvloed je dus ook indirect je ranking in google.

Backlinks

Explanimations worden elke minuut van de dag gedeeld door consumenten. Het is zelfs het meest gedeelde medium op social media. Dit gebeurt op verschillende kanalen, zoals Facebook, Youtube, Instagram en Twitter. Als een consument jouw explanimation deelt, levert dit een extra externe link naar jouw website op. Hoe meer externe links je op deze manier bemachtigd, des te groter je netwerk en des te groter je toekomstige publiek.

Een explanimation kan er dus voor zorgen dat je goed scoort op de zojuist besproken pijlers. Deze zullen uiteindelijk leiden tot een betere ranking in Google en dit komt weer ten goede in een stijgend aantal websitebezoekers. Wil je meer weten over explanimations? Neem dan eens een kijkje op https://www.coolermedia.nl/explanimation/ en vraag naar de mogelijkheden.