Direct Marketing en zoekmachines

Genereer respons met Zoekmachine Marketing

Direct marketing wordt vaak ingezet met behulp van bijvoorbeeld (geadresseerde of ongeadresseerde) post, telefoon (telemarketing) of fax (faxmailingen). Ook worden elektronische media zoals TV, Radio, Teletext, Voice data systemen, en sms als middel gebruikt. Ook gedrukte media zoals huis-aan-huis bladen, coupons, advertenties en persoonlijke verkoop of enig ander instrument om een ‘dialoog’ aan te gaan met (potentiële) klanten, worden gebruikt. Daarom wordt direct marketing tegenwoordig ook wel dialoog marketing (dialogue marketing) genoemd.

Hoe zoekmachines in te zetten als Direct Marketing?

Ook zoekmachines kunnen uitstekend ingezet worden voor Direct Marketing acties om zo veel direct response (leads) te genereren. Met name advertentiecampagnes met tekstadvertenties bij zoekmachines (gesponsorde koppelingen) kunnen veel direct response opleveren. En dat tegen lage en vaak stabiele leadprijzen. Wij zetten voo ronze klanten Google AdWords en Yahoo! Search Marketing campagnes op met als doel leads te genereren voor uw business. Wij gebruiken hiervoor speciale technieken die bewezen succesvol zijn.

De voordelen van direct marketing met zoekmachines:

  • eenvoudig bijhouden van klantgegevens
  • mogelijke opbouw van een langdurige, structurele, duurzame klantrelatie
  • persoonlijke benadering
  • Het is meetbaar (meten is weten)
  • Verschillende mogelijkheden tot testen van concepten
  • De kosten en resultaten zijn voorspelbaar

J8 Zoekmachine Marketing en Direct Marketing
Wilt u meer weten over hoe u direct marketing in kunt zetten voor uw organisatie? U wilt meer leads genereren met uw website? Neem dan vandaag nog contact met ons op. Bel 020 – 71 65 411 of vul het J8 Zoekmachine Marketing contactformulier in.

Begrippenlijst Zoekmachine Marketing »