Adverteren in zoekmachines geeft u maximale grip op uw budget
Om een extra impuls te geven aan uw online activiteiten kan het starten van een campagne in zoekmachines een waardevolle zet zijn. Een toppositie in zoekmachines zorgt dat uw organisatie, product en/of dienst maximaal onder de aandacht komt. Adverteren bij een zoekmachine is een instrument om merkherkenning te stimuleren. Het merendeel van de internetgebruikers gelooft dat een toppositie in de zoekresultaten gelijk staat aan een topmerk. Bereken de conversie op de campagne en u weet precies wat advertentiecampagnes bij zoekmachines uw organisatie kunnen opleveren.
Zoekmachine Advertising
Het landschap voor zoekmachine advertising, het adverteren in zoekmachines, is in Nederland met name verdeeld tussen Google AdWords en Yahoo Search Marketing (voorheen Overture). De ene heeft de mazzel dat zij als afzetmarkt de meest gebruikte zoekmachine heeft, de andere zit met name op enkele van de meest populaire websites van Nederland. Hoe kies je nu welke advertising kanaal nu het beste is voor je campagne? Een echte keuze maken is vrij lastig. Beide systemen kennen voor- en nadelen.
Google mag dan wel de meest belangrijke zoekmachine van Nederland zijn, aldus een onderzoek eerder gedaan dit jaar. Toch speelt Overture een belangrijke rol. Een uitgekiende zoekmachine advertising strategie helpt om de sterke kanten van beide advertising netwerken ten volle te benutten.
Google Of Overture (Yahoo!)
Veel volume of een gunstige prijs per lead?Uit verschillende kanalen en onze eigen ervaring komt een beeld naar voren dat beide netwerken goed categoriseert:
Zo zorgt Google voor veel traffic dankzij het grote bereik, een gemiddeld hogere CPC, een lagere conversie, een ROI met betere resultaten uit niche woorden dan top-woorden.
Overture, tegenwoordig Yahoo Search Marketing, resulteert in een minder/lager bereik dan Google, een gemiddeld lagere/gunstige CPC en een hogere conversie.
Zoekmachine Advertising, het adverteren in zoekmachines is iets dat u zelf kunt. Echter, wij bespaaren in de regel ettelijke honderden tot duizenden euro’s per maand op campagnes door deze actief te beheren.