Hoe gebruik ik juiste advertentieteksten binnen Google AdWords?
Niet alles is geoorloofd bij het adverteren met Google AdWords. Om enerzijds de kwaliteit van advertentieteksten te waarborgen en anderzijds te voorkomen dat er ongewenste advertenties worden getoond, heeft Google richtlijnen opgesteld. Het is belangrijk om van deze regels en richtlijnen kennis te nemen, aangezien Google scherp toeziet op deze richtlijnen. Is uw advertentietekst afgekeurd door Google? Dan is het waarschijnlijk omdat u een van onderstaande richtlijnen schendt.
- Concurrerende teksten
- Correcte advertentietekst
- Eigennamen
- Geïmpliceerd partnerschap
- Grammatica en spelling
- Handelsmerken
- Herhaling
- Hoofdlettergebruik
- Interpunctie en symbolen
- Onacceptabele zinsdelen
- Ongepast taalgebruik
- Prijzen, kortingen en gratis aanbiedingen
- Specifieke zoekwoorden gebruiken
- Superlatieven
- Tekenlimieten
Afgekeurde advertenties ontstaan door zowel doordat Google het AdWords systeem zo heeft ingesteld dat ongeoorloofde advertentieteksten geeneens gemaakt kunnen worden. Handelmerken filtert het AdWords systeem er bijvoorbeeld al meteen uit en u krijgt direct een foutmelding bij het opstellen van uw advertentietekst. Daarnaast zijn er ook Google medewerkers die uw campagne beoordelen.
Mocht u een probleem hebben met een van deze AdWords richtlijnen, neem dan gerust contact met ons op. Ongetwijfeld kunnen wij uw probleem oplossen. Zo nodig maken wij vrijblijvend een scan van uw AdWords advertentiecampagne om de eventuele problemen boven water te krijgen.