Hoe werken zoekmachines

Meer informatie over de werking van zoekmachines

Zoekmachines bestaan uit twee verschillende delen. Aan de ene kant de zoekmachine zelf, die u gebruikt omop het Internet iets wilt zoeken. Voorbeelden van dergelijke zoekmachines zijn: Google, Altavista, Yahoo!, MSN, Ilse, etc.

U gaat naar de betreffende site, typt uw zoekwoord of combinatie van zoekwoorden in, en vervolgens verschijnt een waslijst van resultaten. De websites die volgens de betreffende zoekmachine voldoen aan uw specifieke zoekopdracht. Omdat zoekmachines natuurlijk niet op het moment dat u de zoekopdracht intypt het hele Internet kunnen afstruinen (daarvoor is het Internet te groot) zijn er zoekrobots, ook wel spiders genaamd, die 24 uur per dag het Internet afspeuren op zoek naar Internetsites.

Het cache geheugen van zoekmachines

De inhoud van alle door de zoekspiders bezochte sites wordt opgeslagen op een groot netwerk van computers dat iedere grote zoekmachine tot zijn beschikking heeft. Ze maken dus als het ware een kopie van de gevonden pagina en slaan dit de cache. Een kopie van een webpagnina. Deze kopie bevat echter niet alle elementen van de oorspronkelijke pagina, maar alleen die zaken die de spiders van een zoekmachines interessant vinden.

Op het moment dat iemand een zoekopdracht opgeeft wordt razendsnel de cache van de computers geraadpleegd en wordt er via allerlei voorschriften, anders gezegd zoekalgoritmes, bepaald welke pagina’s aan de zoekopdracht voldoen en in welke mate zij voldoen.

Algoritmes van zoekmachines

De algoritmes die de werking van een zoekmachine voorschrijven zijn ten dele geheim. Google en alle andere zoekmachines geven in principe dus geen of weinig informatie over de wijze waarop ze tot de positionering van websites komen. Google geeft wel enkele algemene Google adviezen.

Zijn we daarmee klaar? Nee, want gelukkig is toch er veel bekend. J8 Zoekmachine Marketing heeft jaren ervaring op het gebied van zoekmachine optimalisatie en heeft toegang tot actuele kennis over de werking van zoekmachines. Door middel van deze kennis slagen wij er telkens in om websites optimaal vindbaar te maken op belangrijke zoekwoorden.

J8 Zoekmachine Marketing heeft jaren ervaring met de werking van zoekmachines en volgt de ontwikkelingen op de voet. De algoritmes van zoekmachines veranderen continu. Uw posities bij zoekmachines kunnen veranderen naarmate deze algoritmes veranderen. Wilt u blijvend topposties bij zoekmachines? Vul uw gegevens hieronder in en wij nemen direct contact met u op.