Reclame is een vorm van communicatie om (potentiele)klanten over te halen tot het overgaan tot aankoop. Echter kan reclame ook gebruikt worden om mensen enthousiast te maken over iets, informeren, tot handelen aansporen of de naamsbekendheid te verhogen. De meeste reclames zijn een combinatie van het aansporen van het kopen van een product en de naamsbekendheid te vergroten. Bedrijfsreclame is een vorm van reclame wat gebruikt wordt door bedrijven, denk hierbij aan het promoten van een product of dienst dat een desbetreffend bedrijf aanbiedt.

Bedrijfsreclame gebeurt op grote schaal, dit komt door de hoge concurrentie dat er deze tijd speelt tussen bedrijven. Een gat in de markt vind je niet meer zo snel, dit komt door het enorm aantal producten op de markt, dit betekent ook dat er voor bijna elk product wel bedrijven zijn die dit desbetreffende product aanbieden op de markt. Dit zorgt voor lagere prijzen door de concurrentie, maar ook voor veel bedrijfsreclame op alle mogelijke manieren.

Unieke en creatieve bedrijfsreclame maken

Als je voor jouw bedrijf of product reclame gaat maken moet deze reclame natuurlijk opvallen om (het gewenste) resultaat te boeken. De reclame kan op iedere manier op de wereld gebracht worden, de meest bekende vorm van reclame is reclame die op straat wordt laten zien. Als je als bedrijf op deze manier reclame wil maken is het noodzakelijk dat de reclame niet standaard is en echt op valt. Mensen moeten het blijven herinneren en over na denken bij het zien daar van. Het beste werkt nog als mensen een foto maken van jouw reclame, dit betekent namelijk dat het ‘wow-effect’ is gecreëerd bij voorbijgangers.

Reclame via sublimatie is tegenwoordig ook een erg populaire vorm van het maken van reclame. Sublimeren is een techniek waarbij door verschillende druk en verhitting de desbetreffende inkt in een coating wordt gebracht. Denk hierbij aan het logo en slogan bedrukken op je gevel. Dit is een bekende en in de meeste gevallen werkende manier van reclame en bedrijfspromotie.

Door Stramark