Marketing zien we overal waar we lopen terug komen. het beïnvloed een hoop keuzes die we maken in ons leven. Vanaf kleins af aan wordt er met verschillende marketing strategieën al ingespeeld op ons koopgedrag in de toekomst. Adverteren is van alle tijden. Maar de manier waarop we dit doen veranderd elke keer weer. We leven steeds moderner het is daarom van belang dat onze marketingstrategieën ook steeds moderner worden.  Maar wat zijn die moderne strategieën?

Animatie video

Eén van de nieuwste strategie is het maken van een animatie video. Mensen zijn veel online en doen niks anders dan filmpjes kijken en posten. Door het maken van een animatie video, krijgt je klant meer interesse om je filmpje te bekijken dan wanneer zij een lap aan tekst moet lezen. Ook kan je hiermee je product of dienst duidelijker aanbieden.

 

Vlaggenmasten

We kennen ze eigenlijk al een tijdje, maar toch worden ze steeds meer gebruikt. Veel bedrijven plaatsen een vlaggenmast voor hun bedrijf zodat mensen van een afstand dit al kunnen zien. Neem bijvoorbeeld McDonald’s, zij plaatsen grootte vlaggenmasten voor hun restaurant zodat mensen op de snelweg deze goed kunnen zien. Stel je rijdt op de snelweg en het is druk, je hebt honger en ziet de vlaggenmast van de McDonalds staan, dan rijd je er vaak toch even snel langs om een burger te scoren.

 

Apps

Wat veel mensen nog niet weten is dat marketeers nu al inspelen op het koopgedrag van je kinderen. Zij weten namelijk dat kinderen veel gebruik maken van apps en spelletjes spelen op de mobiele telefoon van hun ouders. In de spelletjes komen bijvoorbeeld drankjes in voor die je moet verzamelen om punten te halen. Uiteindelijk zullen je kinderen die drankjes ook herkennen in de winkel en deze kopen omdat het vertrouwt en bekend aanvoelt.

Door Stramark